11 februari 2010

Lip Scrub for Red Lips

Wat zeggen ze nu weer? Tijdens hun leven eten vrouwen gemiddeld 3,5 kg lippenstift op? Dan ben ik het schoolvoorbeeld van de lippenstift-verslinder, zeker die van de rode soort, om van de lippenbalsem nog maar te zwijgen.
-een vlaag van misselijkheid maakt zich even van mij meester, bleuh-

In The Rockabilly Lifestyle blog las ik over de perfecte rode lippen. Vooreerst staat er, moeten je lippen perfect gehydrateerd en gescrubt zijn. Dat vind ik in de winter echt al een hele uitdaging, vandaar dat ik mijn quotum aan lippenbalsem zeker al binnen heb voor de rest van mijn leven. De methode die erbij vermeld staat, is die van een zelfgemaakt suikerscrubje. (Je neemt vaseline, wat suiker en dan scrubben met je vingertoppen over je lippen, dat drie keer herhalen en dan afspoelen met warm water).

Een andere door mij al jaren beproefde methode, is om na het tandenpoetsen met je tandenborstel ook even je lippen af te borstelen. (Als je een elektrische tandenborstel gebruikt: afzetten: bloedrood is niet hetzelfde als bloederig!) Dit geeft ook een scrubeffect en het verwijdert droge velletjes. Voordeel is, dat je lippen meteen een mooie donkerrode kleur krijgen, à la sneeuwwitje.

Nu heb ik de suikerscrub uitgetest en ik ben er niet zo voor te vinden. Het smaakt heel zoet en ik voel me er niet goed bij om vlak bij mijn tanden met suiker te zitten smeren. Ik poetste nadien meteen mijn tanden, waardoor ik naadloos in de routine van de tandenborstel-scrub overging... Het effect met de tandenborstel is ook gewoon beter.

Nog even meegeven welke rode lippenstift ik gebruik?



Mijn top 3:

1. Russian Red van MAC
Voor een zeer matte finish. Perfect voor echt retro rode lippen. Hydrateer je lippen zeker eerst want Russian Red kan soms heel droog aanvoelen.

2. Red Cool van Shiseido
Een feller rood dan de MAC-lippenstift. Voor mij eerder een lente- of zomerkleurtje, rode lippenstift verbleekt je gezicht nl. nogal snel. Red Cool is van zichzelf al wel lekker zacht en hydraterend.

3. Russian Red Lipglass van MAC
Dit is een gloss. Vroeger had ik Succulent (oranje-rood), maar die maken ze niet meer. Russian Red lipglass is zéér glossy en het leuke eraan is, dat hoe meer of minder je aanbrengt, hoe subtieler of intenser de kleur wordt. Ik gebruik meestal heel weinig omdat de kleur echt in-your-face is. Vaak neem ik de lipglass als finish op de twee bovenstaande kleuren.

Ik breng lippenstift altijd aan met een borsteltje. Zo kan ik beter controleren hoe fel ik mijn lippen maak. Het borsteltje zorgt er ook voor dat ik óp mijn lippen smeer ipv ernaast!

Zijn jullie lipstick-lovers? Zoja, wat is jouw top 3?






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thanks for taking the time to leave a comment! Big hug!

Related Posts with Thumbnails