23 februari 2010

Family History

Steeds meer zie je in de winkels de medaillons en cameo broches terug opduiken. Mijn moeder had me er ook al mee zien rondlopen (slaaf van de mode die ik ben) en ze kwam opeens met een oude broche van mijn oma op de proppen. In de broche zit een klein ingekleurd fotootje van een meisje. We zijn niet zeker van de identiteit van het meisje, maar mijn moeder vermoedt dat ze Leopoldine heet en dat ze familie is van mijn oma. Bij het horen van die naam maakten mijn gedachten al meteen sprongen naar vervlogen tijden.


Leopoldine ziet er lief uit met haar warme sjaal en hoed. Haar leeftijd is moeilijk te schatten en we kunnen jammer genoeg aan niemand meer vragen wie ze was en van wie het juweel was. De broche is niet waardevol (buiten de sentimentele waarde dan!), ze is niet van zilver ofzo -ze heeft ook een poetsbeurt nodig-. Maar toch ben ik blij dat ze in mijn juwelenkistje zit. Dragen durf ik ze niet, ik zou ze niet willlen verliezen. Ik kan alleen maar naar haar kijken en wegdromen over Leopoldine en haar avonturen, zolang we het echte verhaal achter de foto niet kennen, maak ik er maar iets lekker romantisch van...

2 opmerkingen:

Thanks for taking the time to leave a comment! Big hug!

Related Posts with Thumbnails